سنبله

بانوی شهریور

سنبله

بانوی شهریور

(3) شما خوبی!

امروز سر میز صبحانه با همکارانم صحبت می کردیم

یکهو بحث رسید به اماکنی که در مشهد و مکه و بعضی جاهای دیگر اختصاص دارد به صیغه کردن!

یعنی آقایان محترم تشریف مبارکشان را می برند مشهد مثلا

بعد عوض تک و تنها هتل رفتن

می روند یک اتاق با یک "بانو" می گیرند و ... اهم!

البته به شرط صیغه ها!

خب

شرعا هم اشکالی ندارد اما عرفا خیلی مقبول نیست

حالا وسط این بحث ها یکهو یکی از همکاران محترمه افاضه ی فیضی کرد که سرتم سووت کشید

با لحن تندی گفت: ایراد از مردا نیست! اسلام ایراد داره

و همکاری که روبرویم نشسته بود در تایید حرفش جواب داد که:

بله! قطعا! اسلام آخرین دینه اما کامل ترین دین نیست و خیلی ایراد داره!

 

لقمه توی گلویم گیر کرد

دختر حسابی؛ این چه حرف عجیبی ست که میزنی؟؟

من حسابی رگ غیرت و تعصب اعتقادی ام ورم کرده بود

ولی لال شده بودم

من تنها وسط 4 نفر آدمی که خودشان را متخصص دینی می دانند 

در حالیکه هیچ مطالعه ای برای پیدا کردن اینهمه شبهه ی ذهنی نداشته اند(!!)

و اینطور قاطعانه حکم می دهند چه کنم آخر؟؟

ترسیدم حرفی بزنم و بدتر اسلام برود زیر سوال...

من سکوت کرده بودم و آنها فقط جولان می دادند...

تعجبم از این بود که به ظاهر، خودشان هم آدمهای دینداری هستند

چادر سر می کنند و چه و چه!

اما طرز فکرشان شدیدا برایم غیرقابل باور بود

بریدند

و دوختند

و پوشیدند

و من فقط حیرت زده نگاهشان می کردم

من با تویی که حالیت نمی شود ایراد از منِ مسلمان خطاکار است نه اسلام،

چه بحثی دارم که بکنم؟

از بس حرص خوردم و خودخوری کردم که لقمه پرید توی گلوم

همکارم زد پشتم و گفت: خوبی؟؟

لقمه را به زور چای دادم پایین و توی دلم گفتم:

نه، شما خوبی!

 

 

* بسیار خسته ام

انگار

روح گُلی شکسته

که عمری ست

زیر لحاف سنگی صخره

خوابش نمی بَرَد... 

 

علی محمد مؤدب / کهکشان چهره ها

 

 

** آیا میدونید اولین زنی که عبارت "همه مردا مثل همند" رو بکار برد، یه زن چینی بود که شوهرش رو تو بازار گم کرده بود؟؟ :))

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر

هی بابا
همیشه همینه
اسلام صرفا شده کاری که فلانی و فلانی انجام میده...

اره... یک ذره مطالعه ندارن بعد میان واسه من فمینیسم بازی در میارن!

میثم 1393/02/14 ساعت 19:04 http://meysamak.blogsky.com

جدی چنین جایی وجود داره ؟! ادرس بده دقیق ببینیم کجا باید اقدام کنیم!؟ واسه مریض میخام!!

شما "کوفته قلقلی" ت رو میل کن علی الحساب، بعدا میدم آدرسشو

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.